Welkom op het Baotian-forum: Wat Regeltjes.

Dit onderwerp bevat 12 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Celil 2 weken, 2 dagen geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur

Ivan Beemster
    Sleutelbeheerder

Welkom op het Baotian-forum! Je bent vrij om hier al je vragen en ervaringen te posten over Baotian Scooters. Er zijn wel een paar regels:

• Dit is een forum voor Baotian scooters. Voor andere merken zijn er veel goede algemene of merkspecigieke fora te vinden.
    • Zoek het forum even door, voordat je een nieuw bericht post: misschien is je vraag eerder al eens gesteld en beantwoord.
    • Wees vriendelijk en behulpzaam.

Veel plezier! Ivan // Baotian-Scooter.net

#377 Reactie

william

hoi heb een baotian 2007 speedy snor echter ik heb geen vonk op de bougie.
    Als ik de startmoter kortsluit draait de motor wel rond en heb ook gewoon verlichting wat moet ik doen om hem weer aan de praat te krijgen
    ps varioring is er uit heeft een nieuwe zuiger en nokkenas.
    bobine defect of ontsteking of is de cdi naar de klote
    graag advies
    alvast bedankt
    william

#7133 Reactie

thierry

wss heb je het ontstekingsmomentum niet nagekeken als je het blokje terug hebt gemonteerd.
    op de klok rond je ontstekingsspoel zitten merktekens zoals de letter t . je moet je krukas draaien tot je zuiger inwaarts is gedraaid en dan het merkteken t door het kijkgaatje zien tevoorschijn komen.
    na al dat gepruts is er dan ook het kleppen steleen als je een 4 takt hebt.
    dit is een werkje van een paar uurtjes hoor

#7192 Reactie

Peter van Mourik

Hallo, kan iemand mij exact vertellen hoe ik de nokkenas van m’n Baotian Rebel moet afstellen? er is namelijk een lager kapot dus ik moet deze vervangen.

gr, Peter

#7214 Reactie

Thorsten

ik heb een Boatian Rocky van 2012 en die wil niet meer starten:
    hij begon op een gegeven momnet steeds langzamer te lopen en bij het gasgeven smoorde hij en sloeg dan soms ook af,maakte geen toeren
    heb er toen een nieuwe electronische choke op laten zetten,was een tijdje goed,totdat hij na een week of 3 weer begon te prostesteren,deed hetzelfde
    de monteur zei eerder,dat de carburateur te ruim was o.i.d
    heb me een nieuwe carburateur aangeschaft,maar start (nog) niet
    accu wordt ook minder nu ineens wil dus ook haast niet meer electrisch starten en met kickstarter krijg ik hem ook nie aan de praat
    moet je een nieuwe carburateur ook eerst afstellen?,sorry ben zelf een beetje a- technisch in die dingen,of zijn er andere oorzaken?

#7251 Reactie

Cris FDB

Hoi ik heb vanmiddag een Baotian H-QTB-11 gekocht ( 2e hands ) maar de v-snaar is stuk, wat voor een snaar moet ik kopen?
    Ook is hij een keer geprobeerd om gestolen te worden maar dit is niet gelukt, nu is wel het sleutel contact eruit, waar kan ik dit kopen? is dit los verkrijgbaar?

#7301 Reactie

Juan

Hallo ik heb een boatian BT49QT-11 en heb een behoorlijk gat in mijn uitlaat en wil een zo goed mogelijke vervanging er voor hebben. bij scooter shops en zaken komen met belachlijke prijzen. Weet iemand of deze ook op mijn type past !! alvast bedankt

#7302 Reactie

charles w.

Beste forumlezers, ik heb een BAOTIAN BT49QT-3
    De treeplank is voorzien van een rubberen mat die precies
    in de vorm past van het model.
    Er zitten noppen op en die steek je in de corresponderende gaatjes
    en dan zit hij vast.
    Nou ja vast….. Je kan hem er aftrekken en dan moet je net in Amsterdam
    wonen. Hij IS er afgetrokken maar niet door mij.
    Ik mis dus zo.n mat.
    Beste lezers, hoe kom ik aan zo’n mat.
    Zijn er scootersloperijen rond Amsterdam waar ik wellicht een mat kan scoren.
    Wie weet of en hoe je hem kunt vastzetten.
    Ik hoor het graag, met vriendelijke groet, Charley.
    c.harley@chello.nl

#7303 Reactie

Gert

Mijn Bastiaan heeft net een nieuwe carbuerateur en deze loopt nu constant over zodra de motor draait.
    Wat kan dit zijn?

#7311 Reactie

Mario

Ik heb een Baotian BT49QT-11 classic scooter. Ik wil hier wat nieuwe onderdelen voor bestellen omdat er roest op zit of chroom is losgelaten. O.a stuur, remhandels enz. Ik zoek eigenlijk een pdf file met alle onderdeelnummers en een goed bedrijf waar ik allerlei nieuwe originele onderdelen kan bestellen. Graag een reactie, alvast bedankt!

Mario

#7336 Reactie

Frank

vervangen variorollen, druk en trekveertjes ?

Ik ben in het bezit ruim 10jr van een baotian bt49qt-9 (qma blok)
    de variorollen moeten vervangen worden, alleen weet ik niet precies hoeveel gram er origineel erin zit(16×13)… met een keukenweegschaaltje kan wegen met slijtage is 7 gram.
    Tevens wil ook de druk en trekveertjes vervangen, ook hier de vraag welke heb ik nodig en wat zijn de verschillen in kleur ?
    Sinds een paar dagen heb ik de varioring verwijderd,loopt al wat sneller door.
    Maar de motor loopt nog niet heel soepeltjes pingelen.
    graag advies, alvast bedankt voor jullie reacties !

#7356 Reactie

Celil

Ik heb en andere voorvork opgezet op mijn Botian rocky 49 maar nu raakt de voorbaband rechter kant het framme zit verschil tussen rechts en links.mijn vraak is kan ik mijn voorvork afstellen

#7357 Reactie

Celil

Ik heb en andere voorvork opgezet op mijn Botian rocky 49 maar nu raakt de voorbaband rechter kant het frame zit verschil tussen rechts en links.mijn vraag is kan ik mijn voorvork afstellen.wie kan mij informatie geven groetjes celil bedankt vast

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
Reageer op: Welkom op het Baotian-forum: Wat Regeltjes.
Mijn informatie: